ҰБТ-ға психологиялық дайындық бойынша педагогтарға ұсыныстар
ҰБТ тестілік технологияларға негізделген. Емтиханның мұндай жаңа түрі пәндер бойынша жақсы білімді, білім беру процесіне қатысушылардың (мұғалімдердің, ата-аналардың, оқушылардың) алдын ала психологиялық дайындығын талап етеді.
Материалды меңгеру деңгейін бағалау және оларды орындау дағдыларын пысықтау үшін ұсынылған тест тапсырмаларының жинағын пайдалана отырып, оқу жүйесіне тест технологияларын белсенді енгізу.
Тест тапсырмаларын орындаудағы жаттығулар тестілік баллды нақты арттыруға мүмкіндік береді. Тест тапсырмаларының типтік құрылымын біле отырып, оқушы нұсқаулықты түсінуге уақыт жұмсамайды. Осындай жаттығулар кезінде өзін-өзі реттеу мен өзін-өзі бақылаудың тиісті психотехникалық дағдылары қалыптасады.
Жұмыстың негізгі бөлігін алдын-ала өткізіп, қандай да бір сынақтарды тапсыру кезінде және т.б. жеке бөлшектерді пысықтап, яғни эмоциялық шиеленіспеген жағдайларда өткізіңіз. Емтихандарды тапсырудың психотехникалық дағдылары емтиханға дайындық тиімділігін арттырып қана қоймай, емтихан кезінде өзін табысты ұстауға мүмкіндік береді,сонымен қатар жалпы ойлау жұмысының дағдыларын дамытуға, шешуші жағдайда өзін жұмылдыруға, өз эмоцияларын меңгеруге мүмкіндік береді.
Оқушыларды емтиханға дайындық әдістемесімен таныстырыңыз. Есіңізде болсын: барлық нақты материалды жинау тиімділігі аз, негізгі сәттерді көру және материалдың мағынасы мен логикасын ұстау жеткілікті. Жоспар бойынша оқылатын материалды реттей отырып, қысқаша схемалық үзінділер мен кестелерді жасау өте пайдалы. Іс жүзінде оларға қалай жасалатынын көрсетіңіз. Негізгі формулалар мен анықтамаларды парақтарға жазып, көрінетін жерлерге қоюға болады.
Оқушыларды ұлттық бірыңғай тестілеуді өткізу әдістемесімен таныстырыңыз.
Тест тапсырмалары бойынша жаттығу кезінде оқушыларды уақыт бойынша бағдарлауға үйретіңіз және оны үлестіре біліңіз. Сонда олар барлық тестілеу барысында шоғырлану дағдысын қалыптастырады, бұл оларға тыныштық береді және артық алаңдаушылықты жояды.
Тест тапсырмалары бойынша жаттығулар кезінде балаларға келесілерге назар аударуға кеңес беріңіз:
— тапсырманың қай түрі бар екенін көру үшін барлық тестті көзбен көру, бұл жұмысқа көңіл бөлуге көмектеседі;
— сұрақты аяғына дейін мұқият оқып, оның мағынасын түсіну (тестілеу кезіндегі тән қателік — соңына дейін енбей, БІРІНШІ СӨЗ бойынша жауап береді және оны жазуға асығады);
— егер сұрақ қиындық туғызса, оны жіберіп, содан кейін оған қайтып оралуын белгілеңіз.
Оқушыларға дайындық тақырыптарын күндер бойынша бөлуге көмектесіңіз.
Оқушыларды ынталандырыңыз,оларды жақсы болғаны үшін мақтаңыз.
Оқушылардың өзіне деген сенімін арттырыңыз, өйткені жасөспірім сәтсіздіктен неғұрлым көбірек қорқады, соғұрлым қателіктер жіберілуі мүмкін.
Тестілеу алдында оқушылардың толқуын азайтуға тырысыңыз, себебі ол тестілеудің нәтижесіне теріс әсер етуі мүмкін. Сіздің оқушыларыңыздың күші мен мүмкіндіктеріне сеніңіз! Бәрі сіздің қолыңыздан келеді!
Стрессті шешу үшін жаттығулар.
1 жаттығу. Бұл кешен өте қарапайым және тиімді, оны орындау үшін қабырғадан басқа ештеңе қажет емес.
- Таяқшаны табыңыз, маңдай бұлшық еттерін 10 секундқа қатты тартыңыз; оларды да 10 секундқа босаңсытыңыз. Жаттығуды жылдам қайталаңыз, бұлшықеттерді 1 секунд сайын босаңсытып, босаңсытып. Әр уақытта сезіміңізді бекітіңіз.
- 10 секундқа созып, 10 секундқа созыңыз. Жаттығуды тезірек қайталаңыз.
- Мұрынды 10 секундқа айналдырыңыз. Еркін ұстаңыз. Жылдам қайталаңыз.
- Ерінді қатты қысыңыз. Еркін ұстаңыз. Жылдам қайталаңыз.
- Қабырғаға, еденге немесе кереуетке қатты салыңыз. Еркін ұстаңыз. Жылдам қайталаңыз.
- Қабырғаға сол жауырын тіреп, иықты басыңыз. Еркін ұстаңыз. Жылдам қайталаңыз.
- Қабырғаға оң жауырын тіреп, иықты басыңыз. Еркін ұстаңыз. Жылдам қайталаңыз.
2 жаттығу. Егер айналадағы жағдай қызған болса және сіз өзін-өзі ұстай алмайтыныңызды сезсеңіз, бұл кешенді тікелей орында, үстел үстінде, айналадағылар үшін іс жүзінде байқаусыз орындауға болады.
- Аяқтың саусақтарын тартыңыз. Содан кейін оларды босатыңыз.
- Аяқ пен тобық табанын созыңыз және босатыңыз.
- Уылдырықты тартыңыз және босатыңыз.
- Тізе созып, босатыңыз.
- Жамбасты созыңыз және босатыңыз.
- Жидекті бұлшық етті созыңыз және босатыңыз.
- Ішті тартыңыз және босатыңыз.
- Арқа мен иықты босатыңыз.
- Қолдың буынын босатыңыз.
- Білекті босатыңыз.
- Мойыныңызды босатыңыз.
- Бет бұлшық еттерін босатыңыз.
- Бірнеше минут бойы тыныш отырыңыз. Сіз баяу жүзіп тұрғанын көрсеткенде, — сіз толығымен босаңсытып отырсыз.
3 жаттығу. Бұл жаттығуды кез келген жерде жасауға болады. Жайғасып отыру қажет, қолдарын тізеге бүктеу, аяқты жерге қойып, өз назарын аударуға болатын затты көзбен табу.
- 10-нан 1-ге дейін санауды бастаңыз , әрбір есепте дем алу және баяу дем шығару. (Дем шығару дем шығарудан едәуір ұзын болуы керек.)
- көзді жабыңыз. 10-нан 1-ге дейін санаңыз, әрбір шотта тыныс алуды ұстау. Әрбір дем шығару азаяды, әрбір дем шығару азаяды және соңында кернеу жоғалады.
- Көзді ашпай, 10-нан 1-ге дейін санаңыз. Бұл жолы сіз шығаратын ауа жылы түстерге боялғанын сезесіз. Әр бір дем шығарғанда түсті тұман түсіп, бұлтқа айналады.
- Шоттың қажетті ырғағын табу үшін, қиял арқылы әртүрлі толқулардан үңіліп, баяу және тыныш дем алыңыз. Бұл әдіс стрессті өте жақсы әлсірейді. Бір аптадан кейін 20 – дан 1-ге дейін, бір аптадан кейін-30-дан 50-ге дейін санауды бастаңыз.
Сабақта қолданыңыз.
Оқушыларға арналған жаттығулар .
Ақылдың өршуіне арналған жаттығулар
Әрбір адам ми қабілетін 10% — ға дейін пайдаланады. Бұл жаттығулар осы % арттыруға көмектеседі.
- 100-ден 1-ге дейін кері ретпен қалай тез санаңыз
- Алфавит айтыңыз, әр әр әр әр әріпті («а» – өрік; «б» – көбелек және т. б.) сөз ойлап табыңыз.)
- Олардың әрқайсысын нөмірлеп, 20 еркек атын айтыңыз, содан кейін әйел аттарын.
- Алфавиттің бір әрпін таңдап, әрқайсысы нөмірлеп, одан басталатын 20 сөзді атаңыз.
- Мәтінді алыңыз, оны аяқпен бұрап, тыңдау оқыңыз. Оқу жылдамдығы азаяды, бірақ бұл сіздің ақыл-ой қабілеттері күшейтіледі дегенді білдіреді. Жаттығуларды мүмкіндігінше тезірек жасаңыз.
Сіздің миыңыз қазір қызған, қиындықтарға дайын.
Комментарии
Добавить комментарий
Для отправки комментария вам необходимо авторизоваться.